Translate

READ THIS BLOG IN YOUR LANGUAGE

2016/03/15

YABANİ KUŞKONMAZLI FIRIN MAKARNA


Sicilya'da ocak-şubat ayından nisan başına kadar herkes kuşkonmaz avına çıkar. Köylere yakın yol kenarlarında duran arabalar ve başları yerde bir şeyler arayarak yürüyen insanlar, kuşkonmaz zamanın başladığını haber verir. Buraya geldiğim ilk yıl, kuşkonmaz toplamaya gitmeye başladım. Önceleri sadece yaptığım uzun doğa yürüyüşünden zevk alıyordum. Çünkü kuşkonmazı tanımıyor ve nasıl arandığını bilmiyordum. Zamanla ben de ustalaştım. Artık gözümden hiçbir kuşkonmaz kaçamıyor.
Geçen pazar yine kuşkonmaz aramak için köylere gittik. Epey verimli bir kaç saatin ardından eve döndüğümüzde, kuşkonmazların yarısını yumurtayla pişirdim. Ertesi gün kalan kuşkonmazlar için tarif düşünürken bir tanıdığımız olan Signora Giovanna bana bu tarifi verdi. Oldukça basit olan tarifi yaptığımda çok beğendiğim için sizlerle paylaşmak istedim.

Eğer İstanbul'da yaşıyorsanız yabani kuşkonmaz bulmanız neredeyse olanaksız. Hatta yıllar önceki ben gibi daha önce yabani kuşkonmaz görmemiş bile olabilirsiniz. Endişelenmeyin, alternatif olarak konserve kuşkonmaz kullanabilirsiniz!


MALZEMELER
  • 25-30 adet yabani kuşkonmaz ya da bir kutu kuşkonmaz konservesi
  • 1 küçük karnabahar
  • 2 diş sarımsak
  • 5 yemek kaşığı doğranmış domates kurusu
  • 5 yemek kaşığı parmesan peynir
  • 2 adet yumurta
  • Zeytinyağı
  • Kaşar peyniri

HAZIRLANIŞI
  1. Karnabaharı yumuşayana kadar haşlayın ve süzgeç yardımıyla tencereden alın. Eğer konserve kullanıyorsanız haşlamaya gerek yok.
  2. Kaynamakta olan karnabahar suyuna yaklaşık 2 parmak boyunda doğradığınız kuşkonmazları koyup 30 saniye kadar haşlayın ve süzün.
  3. Karnabaharı minik minik doğrayın.
  4. Bir tavada kızdırdığınız zeytinyağına önce iki adet sarımsağı sonra da karnabahar, kuşkonmaz ve domates kurularını koyarak bir kaç dakika kavurun.
  5. Makarnanızı haşlayın. Haşlanmış makarnayı tavadaki karşımın üzerine döküp üzerine parmesan peyniri ekleyin.
  6. 2 yumurtayı güzelce çırpıp makarnanın üzerine dökün.
  7. İyice karıştırın ve makarnayı bir fırın kabına alın.
  8. Üzerini kaşar peyniriyle kaplayarak peynirler kızara kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

UA-74631850-1