Translate

READ THIS BLOG IN YOUR LANGUAGE

2016/03/06

COLESLAW (BEYAZ LAHANA SALATASI)

coleslaw beyaz lahana salatası

Coleslaw salatasıyla Londra'da yaşarken tanıştım. Marketten aldığım hazır coleslawı hemen her yemeğin yanında yiyordum. Tadı o kadar hoşuma gidince tarifini araştırdım. Bir çok çeşidi olduğunu gördüğümdeyse kafam karıştı. Etrafımdaysa tarif alabileceğim kimse yoktu. Sonuç olarak marketten aldığım salatanın -tadını çok beğendiğim için- içindeki malzemelere bakarak kendi tarifimi çıkarmaya karar verdim. Bir kaç denemeden sonra mükemmel tarife ulaştım.
İçinde mayonez olan tüm salatalar gibi coleslawı da çok severek yiyorum. Özellikle et ve tavuk yemeklerinin yanına çok yakışıyor.


MALZEMELER
  • 1 büyük beyaz lahananın yarısı
  • 1 havuç
  • Yarım soğan
  • 1 diş sarımsak
Sosu için:
  • 2 yemek kasığı mayonez
  • 3 yemek kaşığı krema
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı hardal
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 yemek kaşığı beyaz üzüm sirkesi
  • 1 tatlı kaşığı süt
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • Tuz
HAZIRLANIŞI
  1. Lahanaları yıkadıp iyice kurulayın. Çok ince bir şekilde uzunlamasına doğrayın.
  2. Soğanı da ince bir şekilde doğrayarak tuzla ovun ve lahananın üzerine ekleyin.
  3. Havuçları da rendeleyerek lahanayla karıştırın.
  4. Geniş bir kabın içerisinde sosun tüm malzemelerini koyarak güzelce çırpın.
  5. Sebzeleri sosun içine ekleyerek karıştırın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

UA-74631850-1