Translate

READ THIS BLOG IN YOUR LANGUAGE

2016/01/26

Sicilya'dan herkese merhaba!

2011 yılında -çok da ani olmayan bir kararla- evlenip Sicilya'nın küçücük bir şehrinde, Ragusa'da buldum kendimi. Ailemden, arkadaşlarımdan ve İstanbulumdan ayrılmak, yokluklarıyla başetmeye çalışmak kolay olmadı, olmuyor. Fakat Sicilya'nın samimi insanları, kültürü, doğası, denizi, güneşi ve tabi ki yemekleri ellerimden tutup bambaşka ve sıcacık bir dünyaya soktular beni. Başından beri hayranı olduğum İtalyan yemeklerini artık yaşayarak öğreniyorum. Ve tabi ki o yemeklerin ardındaki kültürü...



İtalya'nın her yerinde olduğu gibi Sicilya'da da yemek denildiğinde akan sular durur. En zengininden en fakir sofrasına, en karmaşığından en basit tarifine bütün yemekler özeldir ve özenlidir. Hele ki bayramlar ve kutlamalar tam anlamıyla bir yemek şölenidir. Eşimin ailesi de bu tür kutlamalara ve özel günlere çok önem verir. Her biri büyük bir özen ve sevgiyle hazırlanmış, -çoğu zaman- Sicilya'lı tarifler sofrada yerini alır. O sofraların başındayken kendimi bir filmdeki kalabalık ama mutlu bir İtalyan ailesinin öğle yemeği sahnesindeymiş gibi hissederim.
Eşimin ailesinde neredeyse tüm kadınlar parmaklarınızı yedirecek derecede güzel yemek yaparlar. Böyle bir ortam, benim gibi yeni tarifler öğrenmeye aç ve tutkusu yemek yapmak olan biri için cennet gibi! Burada bulunduğum süre boyunca yediğim hemen her yemeğin tarifini alarak evde uyguladım. Yapamadığım tarifleri tekrar tekrar deneyerek en iyisini yapmaya çalıştım. Bir öğrenci gibi onlar yemek yaparken izledim ve notlar aldım. Özellikle 82 yaşındaki büyük teyzemiz Pina, bayıla bayıla ve bir öğretmen gibi sabırla bana Sicilya mutfağından pek çok tarif öğretti. Yemek tariflerinin yanında tarihten notlar da cabası!
İtalyan mutfağı, İtalya'yı oluşturan tüm bölgelerin kendilerine has tatlarından oluşuyor. Sicilya mutfağı da bir alt başlık olarak İtalyan mutfağının temel taşlarından biri. Fakat burada yaşamış medeniyetlerin zenginliği ve çeşitliliği ve herbirinin kendine kattığı değerlerle Sicilya mutfağı, İtalyan mutfağında çok özel bir yeri hakediyor. Bu bloğu kurmamdaki amaç, Türkiye'de çok fazla tanınmayan bu zengin mutfağı ve kültürü sizlere elimden geldiğince tanıtmak. Tabi bunun yanında en lezzetli Türk ve İtalyan yemekleri de bloğumuzda yerini alacak.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

UA-74631850-1